sábado, 15 de enero de 2011

Ahozkotasuna eta multimedia diskurtsoa -2.zeregina-

"Multimedia" da egun denon ahotan dagoen kontzeptua. Honekin, komunikaziorako euskarri edota baliabide guztiak produktu batean batzen ditugula esan nahi dugu. Horrela, mezu bat, informazio bat zabaltzeko, idatzizko testua, ahozko testua, musika eta hotsak, bideoak, irudiak, grafikoak... erabil ditzakegu, guztiak batera. Hau da, guztiek produktu bera osatuko dute, helburu komunikatibo bakarra duena.

Horretarako ordea, argi eduki behar da baliabide edo euskarri bakoitzak bere ezaugarri propioak dituela, eta beraz, diskurtsoa ezaugarri horien arabera moldatu beharko da. Modu horretan gainera, gure diskurtsoaren eta helarazi nahi dugun mezuaren eraginkortasuna areagotuko dugu, baliabide bakoitzak eskaintzen dituen bereizgarriak aprobetxatuta. 

Hori argi eduki behar da, eta produktua ekoizten hasi aurretik, hainbat erabaki hartu behar dira. Produktua testuinguratzean, egituratzean eta testuratzean baliabide linguistiko batzuen aukeraketa (eta beste batzuen bazterketa) egingo dugu: helarazi nahi dugun mezuaren araberakoa, hartzailearen araberakoa, gaiaren araberakoa, dugun informazioaren araberakoa, erabiliko dugun euskarriaren araberakoa, zabaltzeko erabiliko ditugun euskarrien araberakoa...

Horrez gain, kontuan izan behar dugu "multimedia" sareak ahalbidetu duen baliabide bat dela, sareak berak duen ezaugarrietako bat dela. Multimedia, hipertestua eta interaktibitatea edo elkarreraginkortasuna dira sareak ahalbidetu dituen baliabideak. Beraz, gaur egun, produktu bat osatzean baliabide hauen ezaugarriak ere kontuan izan behar dira, eta ondorioz, hauen araberako erabaki linguistiko batzuk hartu. Horrela, produktua egituratzeko hipertestua erabilgarri egingo zaigu, eta produktua atalka sailkatzeko aukera izango dugu, puntu batzuetan gehiago sakondu eta zabaltzeko. Elkarreraginkortasuari esker, erabiltzailea gero eta gehiago hartu behar da kontuan, eta berak ere produktuan parte hartzeko duen aukera gogoan izan.

Guztiarekin, egungo kazetari edo komunikatzaileak produktu komunikatibo eraginkor bat osatzeko aukera du. Baliabide eta euskarri bakoitzaren ezaugarrien arabera erabaki linguistiko egokiak hartuz gero, komunikazio indartuko duen produktu integratu bat lortuko du.

No hay comentarios:

Publicar un comentario